MgA. Barbora Klozová Velehradská

Menart + Pěvecký seminář pro pedagogy a studenty

Příprava na přijímací zkoušky, pěvecká technika a metodika výuky zpěvu.

Pátek 21. 11. 2025, 10:00 – 17:00

Konzervatoř a střední škola Jana Deyla, koncertní sál
Maltézské náměstí 476/14, Praha 1 - Malá Strana

MgA. Barbora Klozová Velehradská
Klavírní spolupráce doc. MgA. Ladislava Kaspříková

Výuka zpěvu je proces, který vyžaduje nejen znalost hlasové techniky, ale i hluboké porozumění osobnosti a individuálním potřebám každého studenta. Pedagog zpěvu stojí před náročným úkolem – rozpoznat a rozvinout talent, vést studenta k jeho uměleckému zrání a zároveň jej připravit na konkrétní cíle. V neposlední řadě najít cestu, kterou by se jako umělec i jako člověk rád ubíral.

„Paní Barbora Velehradská je skvělou pedagožkou na Deylově konzervatoři, která své studenty připravuje svědomitě a zodpovědně. Již několik let doporučuji studentům Akademie MenART, kteří chtějí studovat zpěv, právě konzultace či případná studia pod jejím vedením. V jejím přístupu se snoubí laskavost s přísností, nebojí se pojmenovat věci na přímo a vždy je svým svěřencům velkou oporou. Věřím, že pedagogové budou mít možnost díky tomuto kontaktu lépe připravit své žáky k přijímacím zkouškám na konzervatoř, kde vládne tvůrčí atmosféra a přátelský duch.“ 

Kateřina Kněžíková, mentorka MenART

MgA. Barbora Klozová Velehradská je mezzosopranistka a profesorka operního zpěvu. Její hudební dráha je provázána intenzivní interpretační, koncertní i pedagogickou činností. Studium zpěvu zahájila na Pražské konzervatoři ve třídě profesorky Brigity Šulcové. Již zde se představila v několika výrazných rolích – dramaticky přesvědčivá Veruna v Blodkově opeře V studni a Dido v opeře Dido a Aeneas Henryho Purcella. Ve svém uměleckém růstu pokračovala na Akademii múzických umění v Praze, kde pod vedením profesorky Naděždy Kniplové rozvinula svůj hlas i herecký projev. V rámci operního studia zde nastudovala roli Julie v Dvořákově Jakobínovi a Suzuki z opery Madame Butterfly od Pucciniho. Obě s důrazem na stylovou interpretaci i vnitřní hloubku postavy. Po absolutoriu se dále soukromě vzdělávala u profesorky Daniely Štěpánové, čímž prohloubila svou vokální techniku i výrazové spektrum. Zúčastnila se řady pěveckých soutěží, na kterých získala skvělá ocenění. Mezi své přední soutěžní úspěchy řadí 2. cenu na Mezinárodní pěvecké soutěži Emy Destinnové, či účast ve finále světoznámé Mezinárodní pěvecké soutěže Belvedere. Pravidelně se vzdělávala i na zahraničních interpretačních kurzech jako jsou: Sommerakademie v Rakousku, Mezinárodní pěvecké kurzy v Karlových Varech (A. Kucharský) a v Jaroměřicích nad Rokytnou (E. Blahová a P. Dvorský). Její interpretační profil je spjat s festivaly Opera 2001 a Opera 2003, kde se představila v hlavní roli oper Žižkovské dvojzpěvy a Drndy od Luboše Fišera. Dále se představila v rámci festivalů Mladá Praha (Mše D dur, A. Dvořák) a Mladá Smetanova Litomyšl (Prodaná nevěsta, B. Smetana), kde spolupracovala se Slezským divadlem Opava. Koncertně vystupovala s významnými českými orchestry – s orchestrem Národního divadla, Komorní filharmonií Pardubice či Karlovarským symfonickým orchestrem. Umělecky působila také v zahraničí (Německo, Itálie, Rakousko, Anglie). Spolupracovala i s Českým rozhlasem na nahrávkách písňových cyklů autorů 20. století Luboše Fišera a Jaroslava Doubravy, kde prokázala hluboký cit pro soudobou hudbu. Vedle interpretační dráhy se významně věnuje pedagogické činnosti. Svou pedagogickou činnost započala jako lektorka sólového zpěvu v Dětské opeře Praha a od roku 2006 je profesorka klasického zpěvu na Konzervatoři Jana Deyla v Praze. Vychovala řadu výrazných absolventů a jako jedna z mála se v České republice zaměřuje i na výuku kontratenorů. V posledních letech je vyhledávanou specialistkou v oblasti metodiky klasického zpěvu. Pravidelně zasedá v odborných porotách pěveckých soutěží (Mezinárodní pěvecká soutěž Brillante Teplice, Karlovarský skřivánek či ZUŠ Mšeno).

 

Zobrazit více »

Obsah přednášky

Maximální kapacita: 12 studentů + 12 pedagogů

Jak efektivně připravit studenty na přijímací zkoušky na konzervatoře? Jak by měla vypadat komplexní příprava? Výběr repertoáru, technické a metodické vedení. A jak mohou pedagogové tyto principy uplatnit v praxi? Práce s hlasem i tělem, shrnutí principů příprav na hodiny – doporučení a ukázky.

Přímá práce se studenty a jejich pedagogy, řešení konkrétních technických problémů.

Společné sdílení zkušeností a doporučení pro pedagogickou praxi.

10:00 – 12:30 – společný úvod, warm-up, práce s hlasem, techniky
13:00 – 17:00 – individuální práce s účastníky

Účastnický poplatek: pro dvojici pedagog (800 Kč) + student (600 Kč) – 1400 Kč

Cena pro dalšího doprovázejícího studenta bez individuální konzultace 400 Kč (maximální kapacita doprovázejících studentů 8)

Pedagog se může, v případě zájmu, zúčastnit i bez studenta (cena 800 Kč).

Účastnický poplatek lze hradit ze šablon.

Pátek 21. 11. 2025, 10:00 – 17:00

Konzervatoř a střední škola Jana Deyla, koncertní sál
Maltézské náměstí 476/14, Praha 1 - Malá Strana

MgA. Barbora Klozová Velehradská
Klavírní spolupráce doc. MgA. Ladislava Kaspříková

MenArt Impuls

Desetiminutové příběhy s ambicí posunout všechny, kteří se o umění zajímají, s uměním pracují anebo ho studují.

Zjistit víc »

 

Přihlaste se k odběru novinek »