Zpěvačka Radka Fišarová, uhrančivá dáma české muzikálové scény, zpívá a koncertuje od dětství. Díky muzikálovému představení Edith – vrabčák z předměstí (2000, plzeňské divadlo J. K. Tyla) se začala věnovat šansonu, žánru, jenž v současné době plní program jejích koncertů s jazzovým kvartetem a akordeonem a jejž interpretuje s takovou přesvědčivostí, že jí leckdo neřekne jinak než prostě „česká Edith Piaf“. Ale zúžit její hudební aktivity na muzikálovou scénu a repertoár legendární šansoniérky by rozhodně nebylo fér. Její začátky jsou spjaty s folkem a country, spolupracuje s celou řadou muzikantů napříč žánry, symfonickými orchestry, otevírá šansonům nové cesty díky netradičním aranžím (například ve spolupráci s předním skladatel Alešem Březinou na CD Rendez-vous) a nedílnou součástí jejího repertoáru je i vlastní autorská tvorba.
Radka Fišarová se zpěvem začala v pěti letech ve sboru Bambini di Praga, zároveň navštěvovala LŠU obor zpěv a kytara. Ve dvanácti letech založila vlastní country kapelu Auris, s níž vyhrála proslulou autorskou soutěž Porta a natočila i své první album Město. Vystudovala Konzervatoř Jaroslava Ježka a ještě během studia nazpívala písně k filmové adaptaci Škvoreckého povídky Eine kleine Jazzmusik a prvně nakoukla do muzikálové branže díky roli v české verzi muzikálu Hair. V pouhých dvaceti letech uspěla v konkurzu na svou první hlavní roli v životě – roli Evity ve stejnojmenném muzikálu a stala se nejmladší představitelkou této role vůbec. Její sólová diskografie vychází především z francouzského šansonu (Pocta Edith Piaf, Paris Paris, Pod pařížským nebem, Rendez-vous), hostovala však na řadě nahrávek různých žánrů (Velvet revolution, Ozvěny z kamene, Hladina zvlněná, Čarovánky).
Radka Fišarová má za sebou již dlouhou řadu muzikálových rolí (Káča v Divotvorném hrnci, Kleopatra a Fulvia v muzikálu Kleopatra, Vypravěčka v Řeku Zorbovi, Anna ve Třech mušketýrech, Alžběta v Rebelech, Esmeralda v Quasimodovi, dvojrole Heleny/Edity v Elixíru života, Mamma Mia, Romeo a Julie). Vyzkoušela si však také operu (Montezuma Lorenza Ferrera v Národním divadle), účinkovala v projektu Bernsteinova mše, pod taktovkou Caspara Richtera, a zahrála si hlavní roli i v inscenaci, s hudbou Petra Maláska, Lucrezia Borgia (Národní divadlo). Spolupracovala s Clarinet Factory, formací proslulou multižánrovými projekty. Několik let moderovala Noční Mikrofórum na Dvojce Českého rozhlasu. Se skupinou českých výtvarníků ve spolupráci s Galerií La Femme vystupovala na vernisážích v Brazílii, Kanadě či Ekvádoru.
Účinkovala v představeních Edith – vrabčák z předměstí (Nové divadlo Plzeň), Evita (Divadlo Studio Dva), Muž se železnou maskou, Kvítek Mandragory a v dalších představeních v divadle Broadway. V současné době koncertuje s programem Pocta Edith Piaf na Malé scéně Studia Dva a na Tvrzi v Divicích, a také s programy Madamme de Paris, či Evita-seňora de Argentina, společně s běloruským akordeonistou Aliaksandrem Yasinkým a doprovodnou kapelou (Ondřej Kabrna - klavír, Miroslav Linka- kytara, Petr Dvorský- kontrabas, Radek Doležal- bicí, Dominik Budlovský- step). S koncertním česko-francouzským programem též často hostuje s filharmoniemi u nás a na Slovensku.
Výraznou kapitolou v jejím profesním životě je také pedagogická činnost (Pražské konzervatoři, KJJ, workshopy v rámci projektu festivalu ProArt, mistrovské kurzy - spolupráce se ZUŠ Natanael). V současné době působí, jako asistent pedagoga a vyučuje zpěv na VOŠH.
Je autorkou úspěšné hudební soutěže Chci Tě slyšet!
Informace k přihláškám do skupiny Radky Fišarové
Věk: 12 +
Plánovaný maximální počet vybraných účastníků: maximálně 8 žáků a jejich pedagogové
Repertoár pro nahrávku v přihlášce: 2 písně – alespoň jedna z nich v češtině
Nahrávka z hodiny v ZUŠ s klavírem nebo jiným akustickým nástrojem – ideálně včetně krátkého rozezpívání bez mikrofonu!
(Neposílat nahrávky z koncertu, s podkladem, s mikrofonem).
Prosíme, uveďte, zda studenti hrají na nástroj, případně pokud sami skládají.
Přihlášky přijímáme do 30. 3. 2022.